Ana içeriğe atla

Makarna Kilo Aldırır Mı?

makarna yemek şişmanlatır mı

Vücudumuzun her besine ve onların içerisindeki besin değerlerine ihtiyacı vardır. Makarnayı ele alacak olursak karbonhidrat bakımından öne çıkan bir besin olduğunu söyleyebiliriz. Vücudumuzun günlük olarak belirli miktarda karbonhidrata ihtiyacı vardır. Bunu makarna ve benzeri karbonhidrat kaynaklarından almanın hiç bir sakıncası yoktur.

Makarna ihtiyacınız olan kadar tüketildiği takdirde kilo aldırmaz. Ancak aşırıya kaçar ve olaya "bir tabak daha yiyeyim ne olacak" mantığı ile yaklaşırsanız kilo almanız kaçınılmaz olacaktır.

Makarna 100 gramında 70 gram karbonhidrat, 10 gram protein ve 5 gram yağ barındırır. Bunlarda yaklaşık olarak 350 kaloriye denk gelmektedir. Ortalama küçük bir porsiyonda 50 gram makarna bulunduğunu hesap edersek alacağınız kalori 175 kaloriye denk gelecektir.

"Ben makarnayı çok seviyorum, daha fazla yemek istiyorum ama kilo almak istemiyorum" derseniz de yapabileceğiniz 2 şey var;

1. Kepekli Makarna : 100 gramında 32 gram karbonhidrat,  5 gram protein ve 1.5 gram yağ barındırır ve sadece 170 kaloridir. Yani iki porsiyon kepekli makarnanın kalorisi ile bir porsiyon normal makarnanın kalorisi aynıdır.

2. Spor Yapmak : Spor yaparak günlük kalori ihtiyacınızı arttırabilir ve bu açığı kapatmak için de daha fazla yemek tüketebilirsiniz. Benim kilom ideal, spor yapmayı ve yemek yemeyi seviyorum diyenler için bu seçenek gayet makuldür.

Eğer kilo almak gibi bir niyetiniz var ise o zaman size bir önerim var. Makarnayı bir karbonhidrat kaynağı olarak kullanır ve yanında tavuk göğüsü gibi protein oranı yüksek besinler tüketirseniz bu sizin sağlıklı bir şekilde kilo almanız için yeterli olacaktır. Tavuklu Makarna Tarifi için linke tıklayabilirsiniz.

Genel bir özet geçecek olursak aslında tükettiğiniz besinlerin sizde kilo yapıp yapmaması ne kadar tükettiğiniz ile alakalıdır. Bunun için günlük olarak tükettiğiniz besinlerin kalorisini ve vücudunuzun ihtiyacı olan kaloriyi bilirseniz kafanızda yapacağınız küçük hesaplar ile ne kadar yemeniz gerektiğini kestirebilirsiniz.

Editör Tavsiyesi : "Bence hem kepekli makarna tercih edin hem de spor yapın. Şahsen ben öyle yapıyorum. Normalde yediğiniz kadarını tüketerek ve kepekli (kalorisi düşük) yiyecekleri tercih ederek aynı rutin beslenmeyle vücudunuza çok daha az kalori alabilirsiniz. Bu da kilo vermenize ve fit bir vücuda sahip olmanıza olanak sağlar."

Yorumlar