Ana içeriğe atla

Astıma İyi Gelen Besinler

nefes darlığı

Astım, dışarıda bulunduğumuz ortamlardan çeşitli alerjenler, sigara dumanı, soğuk havaya maruz kalma gibi tetikleyici faktörlere karşı, havayollarının (bronşların) daralması ile ortaya çıkan ve ataklar ile kendini gösteren kronik bir akciğer hastalığıdır. Beslenme düzeninizi değiştirmek ve belirli yiyeceklere ağırlık vererek tüketmek astımı tedavi edemez maalesef. Ancak bu besinler sayesinde astım ataklarının sayısını ve şiddetini azaltabilirsiniz.

Astım İçin Tüketilmesi Gereken Besinler

Sarımsak ve Soğan : İçerisinde bulunan bir kimyasal, akciğer iltihabına neden olan enzimleri baskı altına alarak atakların sayısının ve şiddetinin düşmesini sağlıyor. Salata ile tüketebilir ve yemeklerinizde bolca kullanabilirsiniz.

Keten Yağı : Omega 3 bakımından zengin olan bu besin keten bitkisinin tohumlarından elde edilmektedir. İçerisindeki yağ asitleri sayesinde iltihaplanmayı azaltarak astım hastalarının daha kolay nefes alıp vermelerini sağlıyor.

Kolin Bakımından Zengin Gıdalar : B kompleks vitamini olan “kolin” astım ataklarını önleyebilir. Kolin içeren gıdalar arasında mercimek, fasulye, süt ürünleri, nohut, yumurta sarısı ve soya fasulyesi gibi besinler sayılabilir.

Selenyum Bakımından Zengin Gıdalar : Selenyum, astım nedeniyle iltihaplanan ciğerlerin tedavisinde kullanılan bir mineraldir. Bu mineralin sık tüketimi astım ataklarının sayısının ve şiddetinin düşmesine yardımcı olur. Kahverengi pirinç, ton balığı, kepekli tahıllar, yumurta, tavuk ve kırmızıbiber yüksek oranda selenyum içerir.

Not : Astım hastaları tuzlu yiyeceklerden, doymuş yağlardan ve gaza neden olacak besinlerden uzak durmalılar. Ayrıca eğer spor ile uğraşmak gibi bir niyetleri varsa mutlaka bunu doktor kontrolünde ve tavsiyeleri doğrultusunda yapmalılar.

Tavsiyelerimiz : Sigara ve nargile gibi bir takım tütün ürünlerinden uzak durun. Mümkün ise o dumanı soluyacağınız ortamlardan uzak durmaya çalışın. Tabii eğer böyle bir şey mümkün ise.

İyi Gelen Besinler kategorimizdeki diğer yazılara göz atmak için buraya tıklayabilirsiniz.

Önemli Uyarı : Burada vermiş olduğumuz bilgiler tavsiye niteliğindedir. Astım için bir diyet programı belirlerken mutlaka doktorunuza danışın. Hastalığınızın veya rahatsızlığınızın sebepleri farklı olabilir. Doktorunuza danışmadan hareket etmeyiniz.

Yorumlar