Ana içeriğe atla

Elektronik Sigara İşe Yarar Mı?

Elektronik Sigara İşe Yarar Mı?

Sigara kullanan bir çok insan sigaraya çeşitli sebeplerle başladığını ve bir türlü bırakamadıklarını savunuyorlar. Bunu bırakabilmek için ise bin bir türlü yola başvurmaktan çekinmiyorlar. Bu yollardan en güncel ve farklı olanı ise elektronik sigara elbet. Spor salonlarında da oldukça popüler bir konu haline geldi. Özellikle fitness sporu ile uğraşan kişiler yaptıkları spordan daha iyi verim alabilmek adına zararlı alışkanlıklarından vazgeçmeye ve sağlıklı bir yaşantı sürdürmeye çalışıyorlar. Peki bu elektronik sigara sizin sigarayı bırakmanızı sağlar mı?

Elektronik sigaranın işe yaradığını savunanlar ve işe yaramadığını savunan kişiler hemen hemen eşit miktarda. Ortada büyük bir soru işareti var aslında. Kimse tam olarak emin değil. Ama bana kalır ise işe yaramıyor. 

Neden mi?

Çünkü insanlar inanmak istedikleri şeye inanıyorlar. Elektronik sigaranın işe yarayacağı ümidi ile ona para verip satın alıyorlar, daha sonra ise paralarının boşa gittiğini kabullenemedikleri için işe yaradığını savunuyorlar. Buna bu işten para kazanan kişiler de eklenince ortaya elektronik sigaranın işe yaradığını söyleyen bir sürü insan çıkıyor.

Para Tuzağı 

İnsanlar buna yatırım gözü ile bakıyorlar ve fahiş fiyatlar ödemekten çekinmiyorlar. "Nasıl olsa bu elektronik sigara bana sigarayı bıraktırıp beni büyük bir masraftan kurtaracak" düşüncesi ise bunların en başında geliyor.

Satış Psikolojisi

Elektronik sigara adlı ürünün tek esprisi paket halinde satılan sigaranın tek bir üründe vücut bulmuş halidir. Belirli bir kullanım sayısı vardır. Ancak satıcılar bu ürünü pazarlarken "daha az zararlı", "sigarayı bırakmanıza yardımcı oluyor" gibisinden yalanlar söyleyebiliyor. İnsanlarımızda maalesef buna inanıyor. 

Zaman Kaybı

Sigaraya harcanan zamana da paraya da yazık. Sigara kullanan insanın sporla bir alakası olamaz. Sigara bırakın size spor yapmayı, merdivenden çıkmanızı bile zorlaştıracak zararlı maddeler içeriyor. Kullandığınız şeyin içeriğini iyi bilin ve sonuçlarına da katlanın. Burada kimsenin ebeveyni değiliz. Hayat sizin hayatınız. Ama siz bütün bunları bildiğiniz halde bana gelip "hocam sigarayı bir türlü bırakamıyoruz" demeyin.

Objektif Olun

Eğer elektronik sigarayı normal sigarayı bırakmak için satın alıyorsanız almayın. Ama eğer ki "ben zaten bırakmak istemiyorum. Farklı çeşitler denemek istiyorum" diyorsanız satın alın. Ama alırken kendinizi de kandırmayın. Objektif olun ve ne istediğinizi bilin.

Uyarı : Son zamanlarda oldukça popüler olan bu ürünün her üründe olduğu gibi çakma versiyonları piyasaya çıktı. Oldukça ucuza mal edilen bu ürünün ağzınızda patlaması ve yüzünüzde kalıcı ve ciddi zararlar bırakma olasılığı çok yüksek. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim.

Yazar Yorumu : Bana kalırsa sigarayı bırakmanın en iyi yolu azaltarak bırakmak. Kimse bugün günde bir paket içip yarın tamamen bırakamaz. Bunu deneyen insanlar da başarısız olur ve "denedim ama bırakamadım" der. Bunu başarabilmenin en iyi yolu azaltarak bırakmaktır. Henüz geç değilken söylediklerime kulak asın. Bir gün çok geç kalmış olabilirsiniz.

Yorumlar