Ana içeriğe atla

Bloggerda Bir Blog Nasıl Açılır - Host ve Domain Nasıl Alınır-1 Resimli Anlatım


Bloggerda Bir Blog Nasıl Açılır - Host ve Domain Nasıl Alınır-1  Resimli Anlatım

(Eğer İlk kez Blogger Admin Paneline Giriş Yapıyorsanız, Daha önce bir site açmadıysanız) 


Eğer İlk kez Blogger Admin Paneline Giriş Yapıyorsanız, Daha önce bir site açmadıysanız lütfen aşağıdaki adımları takip edin.


1.Adım:
 Eğer ki blogger admin paneline ilk kez giriş yapıyor ve daha önce herhangi blog açmadıysanız ekran görüntünüz aşağıdaki görsel gibi olur.

 1. Numaralı alanda yer alan görsele tıklıyorsunuz


2.Adım: Aşağıdaki görselde yer alan bir pencere ile karşılaşırsanız numaralarla gösterilen alanları büyük bir dikkat ile doldurmalısınız.

1.Numaralı yerde site isminiz ne olsun bir site ismini giriyorsunuz.
2.Numaralı yerde site slogan ya da başlığını giriyorsunuz bu alan çok da önemli değildir aslında rastgele bir şeyler yazarsanız da olur aslında.



Eğer aşağıdaki görselde Bloggerdan bir host ve domain almak istiyorsanız bu alanı aşağıdaki görselde gösterildiği gibi doldurun  hemen yanda sağ tarafta mavi ve beyaz bir paraf onay parafı görürseniz anlayın ki siz o domain ismini alabilirsiniz anlamına gelir.



Şimdi geldik site için slogan belirlemeye arkadaşlar bu alan o kadar çok önemli değil bu alan site başlığınız ne olsun bir nevi logonuz ne olsun diyor. Biz buraya rastgele bir şey yazıyoruz hatta site ismine uyumlu olması için site ismini ben genel olarak hep veriyorum. Böylce diğer siteler karıştırmamış oluyorum.



3.Adım: Arkadaşlar bu adımda ise oluşturmuş  olduğunuz web siteye ait bir panel ile karşılaşırsınız. Biz paneli aşağıda sizlere bir görsel eşliğinde sunduk.

1. Numaralı alanda hangi web sitenize ait panelde olduğunuzu gösterir.
2. Numaralı alanda ise buraya tıkladığınızda websitenizi önizlersiniz yani websitenizin nasıl göründüğünü görürsünüz.
3. Numaralı alanda ise websitenizle ilgili yapacağınız birçok işlemin yer aldığı sidebar bulunmaktadır. Buradan yeni yayın yani yazı ekleyebilir listeleyebilir, sayfalar ekleyebilir ve listeleyebilir, temanızı değiştirebilir, yapılan yorumları görebilir, sitenizi kaç kişi ziyaret etmiş onu ve buna benzer birçok işlemi buradan yönetebilirsiniz.






Yorumlar